بزرگترین فروشگاه اینترنتی محصولات آرایش مو اورجینال + ضمانت کالا

بهترین مدل مو براساس فرم صورت

بهترین مدل مو براساس فرم صورت

آیا میدانید که انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت زنانه و مردانه تا چه اندازه می تواند بر روی چهره تاثیرگذار باشد؟ فرم صورت هر فرد با دیگری فرق دارد، به همین خاطر هر مدل مویی به فرم صورت خاصی می آید.

البته انتخاب مدل مو، بستگی به سلیقه و نظر شما دارد، اما هر مدل مویی به صورت شما نمی آید. از همین رو اگر فرم صورت و مدل مو مناسب با آن را بشناسید، جذاب تر به نظر خواهید رسید.

انتخاب مدل موی مناسب، صورت شما را متعادل کرده و زیبایی شما را دو چندان می کند. بنابراین با این مقاله از گیس بانو در خصوص انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت همراه باشید، تا شناخت بهتری از فرم صورت خود برای کوتاهی موها داشته باشید.

اطلاعات مدل مو براساس فرم صورت
انواع فرم صورت بیضی، الماسی یا لوزی، مستطیل، مربع، مثلثف دایره یا گرد، قلبی
بیضی باز کات کوتاه و پمپادور مردانه، پیکسی و مدل موی کوتاه پسرانه، همراه با چتری برای زنانه
لوزی یا الماسی  باب لایه ای تا چانه و یا مقداری پایین برای خانمها، مدل های که پیشانی شما را عریض تر نشان می دهد بعلاوه خط ریش منظم
مستطیل مدل‌هایی که بالا و کناره‌های مو در آن نسبتا بلند است برای مردان، مدل موی باب کوتاه و چتری های نامرتب در زنان
مربع مدل های با آندرکات قوی و پرپشت در مردان، مدل موی بلند صاف یا موج دار، فر و یا موج های پهن زنان
مثلث  مدل های پر حجم نشان دهنده موها برای مردان و زنان
دایره یا گرد مدل هایی چون پمپادور و کوییف در مردان، برش های چند لایه، پیکسی، مدل موی چتری
قلبی مدل موی بلند، موی پیکسی و باب

چگونه فرم صورت را برای مدل موی مناسب تشخیص دهیم؟

برای اینکه تغییر اساسی در چهره خود ایجاد کنید، باید از فرم صورت خود آگاهی داشته باشید. فرم صورت خانم ها و آقایان عبارتند از:

  • بیضی
  • الماسی یا لوزی
  • مستطیل
  • مربع
  • مثلث
  • دایره یا گرد
  • قلبی

برای اینکه ببینید فرم صورت شما شامل کدام یک از اشکال بالا می شود، مقابل آینه ایستاده و چهره ی خود را به خوبی ارزیابی کنید. به طول ابرو، فاصله صورت تا پیشانی و چانه دقت کنید و با مقایسه اندازه ها، فرم صورت را تشخیص دهید.

فرم صورت بیضی

در صورتی که طول صورت شما دو برابر عرض صورت باشد، فرم صورت شما بیضی می باشد. برای ارزیابی طول بایستی لبه ی پیشانی تا نوک چانه را در نظر گرفته و برای ارزیابی عرض باید فاصله بین گونه ها را در نظر بگیرید. فرم صورت بیضی برای زنان، ایده آل محسوب می شود، در صورتی که برای مردان اینگونه نیست.

فرم صورت الماسی یا لوزی

در فرم صورت الماسی یا لوزی، طول صورت بیشتر از عرض آن است و گونه ها دارای زاویه هستند. همچنین عرض چانه و پیشانی در این فرم کم می باشد. فرم صورت لوزی به دلیل تعادل و تناسبی که دارد، در طراحی داخلی و معماری مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از فرم های زیبا برای صورت شناخته می شود.

فرم صورت مستطیلی

در صورتی که ارتفاع صورت بیشتر از طول پیشانی و استخوان فک باشد، فرم صورت مستطیلی می شود. در این حالت طول پیشانی، یعنی فاصله یک ابرو تا ابرو دیگر، با طول استخوان فک برابر است.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی یکی از شکل های ایده آل برای صورت مردان است. در این حالت، طول صورت با عرض تقریبا برابر است و صورت در گوشه ها دارای زاویه است. به طوری که با نگاه کردن به شخص می توانید به راحتی، به شکل مربع و ساختار آن پی ببرید.

فرم صورت مثلثی

در صورتی که یک چهره، دارای پیشانی باریک با فک عریض باشد، فرم صورت آن مثلثی است. عده کمی وجود دارند که فرم صورت آن ها مثلثی باشد و فرم های دیگر به نسبت مثلثی بیشتر هستند. با این حال با یک مدل موی مناسب می توان به چهره های مثلثی تعادل بخشید.

فرم صورت دایره یا گرد

صورت دایره یا گرد، دارای طول و عرض نزدیک به هم است، اما هیچگونه زاویه ای ندارد. افرادی که صورت گرد دارند، باید از مدل موهایی استفاده کنند که صورت را لاغر تر نشان دهد. زیرا با این روش صورت خود را متعادل می سازند.

فرم صورت قلبی

صورت قلبی درست برعکس فرم صورت مثلثی است. یعنی در قسمت پیشانی عریض بوده و با نزدیک شدن به چانه، باریک خواهد شد. همانطور که از نام آن پیداست، شکل صورت در این حالت درست شبیه به قلب انسان است.

مدل مو برای صورت بیضی مردانه

برای فرم صورت بیضی، طیف وسیعی از مدل های موی مردانه وجود دارد که می توان با توجه به سلیقه، یکی از آن ها را برگزید. برای صورت های بیضی، انواع مدل موی پمپادور مناسب است. همچنین می توان مدل مو مردانه کات باز یا سر کاملا تراشیده را برای این فرم صورت، انتخاب کرد.

موهای مردانه بلند نیز به فرم صورت بیضی می آید و جذابیت صورت را بیشتر می کند. برای صورت های بیضی مردانه، از مدل کلاسیک نیز می توان استفاده نمود، حتی می توان جلوی موها را خرد کرده و بر روی پیشانی ریخت.

مدل مو برای صورت بیضی زیر شال

مدل مو برای صورت بیضی زنانه باید به گونه ای باشد که صورت را از کشیدگی خارج کند. به همین خاطر مدل های کوتاهی باب، برای این فرم از صورت بسیار مناسب است.

همچنین در میان مدل موهای بلند، مدل لایه ای که به کناره ها حجم می دهد و صورت را از کشیدگی خارج می کند، بسیار مناسب است. خانم هایی که به دنبال مدل موی مناسب، برای زمانی هستند که از شال استفاده می کنند، می توانند جلوی موهای خود را خرد کرده و بر روی پیشانی بریزند تا از کشیدگی صورت کاسته شود.

مدل مو برای صورت الماسی یا لوزی مردانه

در حالت لوزی یا الماسی، قسمت های کناری صورت یعنی گونه ها واضح تر از سایر قسمت ها هستند. برای صورت های لوزی مردانه، حالت ساده مناسب نیست و موهای آشفته یا مجعد به این حالت بیشتر می آیند.

موهای پریشان مقداری از زاویه ی گونه را پوشانده و صورت را متعادل می کنند. مردانی که صورت الماسی یا لوزی دارند، بایستی از کوتاه کردن موهای خود پرهیز کنند، چرا که با این مدل، صورت آن ها پهن تر به نظر می رسد. مدل موهای خرد شده یا موهای بلند که پشت گوش می روند، بسیار مناسب هستند. همچنین فرق خیلی کج با کمی ته ریش، جذابیت آقایان را بیشتر می کند.

مدل مو برای صورت لوزی زنانه

تقریبا هر مدل مویی به صورت لوزی زنانه می آید. اگر می خواهید موهای خود را کوتاه کنید، انتخاب های زیادی دارید و تمام مدل هایی که پهنای گونه را متعادل می کنند، برای صورت شما مناسب هستند.

مناسب ترین مدل مو برای صورت الماسی زنانه، موهای بلند موج دار است. اما موهای خیلی کوتاه، به صورت لوزی یا الماسی نمی آید، زیرا تقارن صورت را از بین برده و پیشانی را پهن تر نشان می دهد.

مدل مو برای صورت مستطیلی مردانه

به این نکته دقت کنید که در صورت های کشیده، نباید آنچه که هست را کشیده تر نشان دهید. از همین رو مدل موی پمپادور برای صورت مستطیلی مردانه مناسب نیست و حجم موها برای این فرم صورت، نباید زیاد باشد.

مردانی که صورت مستطیل دارند، می توانند از حالت دهنده مو برای خوش حالت کردن موهای خود استفاده کنند و از کوتاه کردن کناره های موی خود پرهیز کنند. مدل موی مردانه که دارای موهای بلند در بالای سر و کناره های کوتاه می باشد و به تازگی مد شده است، برای صورت مستطیلی مناسب نیست.

مدل هایی که در آن ها کناره های مو نسبتا بلند است، برای این فرم صورت مناسب است. از همین رو آقایان می توانند از ژل مو و سایر حالت دهنده ها برای حالت دادن به موهای شقیقه استفاده کنند.

مدل مو برای صورت مستطیلی زنانه

فرم صورت مستطیل، کشیده ترین فرم صورت است. خانم هایی که صورت مستطیلی دارند، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنند که تیزی فک و پیشانی آن ها را بپوشاند.

کوتاهی موها تا زیر گوش و زیر چانه برای صورت مستطیلی مناسب است. همچنین چتری زدن موها یا فر کردن آن ها نیز باعث متعادل شدن اجزای صورت می شود.

خانم ها می توانند از محصولات اوسیس برای فر کردن موهای خود و حالت دادن به آن ها، استفاده کنند تا مدل موها در طولانی مدت ثابت و بدون تغییر بماند. کوتاه کردن موها تا چانه و صاف کردن موها، برای زنانی که فرم صورت مستطیل دارند، اصلا مناسب نیست و بهتر است از این مدل ها دوری کنند.

مدل مو برای صورت مربعی مردانه

در صورت مربعی، خطوط فک واضح هستند و یک آندرکات قوی می تواند، زیبایی این فرم صورت را بیشتر کند. برای انتخاب مدل موی مردانه برای صورت های مربعی، به جای تمرکز بر روی کوتاهی یا بلندی موها، بهتر است به حجم موها توجه کرد.

مدل موهای کلاسیک، برای صورت های مربعی بسیار مناسب است. همچنین فرق کج یا خرد کردن لایه های رویی مو به همراه ته ریش برای این آقایان بسیار ایده آل به نظر می رسد.

مدل مو برای صورت مربعی زنانه

موهای بلند برای صورت های مربعی زنان، بهترین گزینه است. هنگام کوتاه کردن موها در فرم صورت مربعی، باید به متعادل سازی زاویه فک و گونه توجه کنید. بهتر است مدل هایی که صورت را کشیده تر نشان می دهند، مانند مدل موهای گرد را انتخاب کنید.

مدل مو برای صورت مثلثی مردانه

مردانی که فرم صورت مثلثی دارند، بهتر است از گذاشتن ریش پرهیز کنند، زیرا ریش با فرم مثلثی صورت، اصلا همخوانی ندارند. این افراد نهایتا می توانند ته ریش داشته باشند.

جلو موهای حجیم، برای صورت های مثلثی گزینه ی خوبی به حساب می آید، با این روش پیشانی عریض تر به نظر می رسد. برای متعادل کردن اجزای صورت، مدل هایی که پیشانی را بزرگ تر نشان می دهند، مناسب هستند.

مدل مو برای صورت مثلثی زنانه

زنانی که فرم صورت مثلثی دارند، بایستی از مدل موهایی که پهنای فک را کم و پهنای پیشانی را زیاد نشان می دهد؛ استفاده کنند. برای اینکه تمرکز از روی فک و چانه برداشته شود، باید بر روی قسمت بالای صورت کار شود.

برای مثال مدل های پیکسی و چتری های کج، به صورت های مثلثی زنان می آیند. موهای فر و حالت دار نیز قاب صورت را پوشانده و فرم صورت را متعادل می کنند. به همین جهت، خانم ها می توانند از ابزار و تجهیزات برای حالت دادن به موها استفاده کنند. موهای صاف، برای زنانی با صورت مثلثی اصلا مناسب نیست و بهتر است از آن دوری کنید.

مدل مو برای صورت گرد مردانه

صورت دایره ای و گرد مردانه، هیچگونه زاویه و ابعادی ندارد. به همین خاطر مدل موهایی که به صورت زاویه بدهد، گزینه ی مناسبی است. مدل های کوییف و پمپادور که از اطراف خالی تر هستند، برای مردان مناسب می باشند.

تراشیدن موها و کچل کردن برای صورت های گرد مردانه، اصلا ایده ی مناسبی نیست. فرم صورت گرد معمولا سن آقایان را کمتر نشان می دهد.

مدل مو برای صورت گرد زنانه

مدل موی مناسب برای صورت گرد (دایره) زنانه، موهای بلند تا زیر چانه است. مدل پیکسی بلند و نامتقارن، همچنین مدل خرد بلند برای این فرم صورت گزینه های ایده آلی محسوب می شود.

موهای کوتاه و فر، اصلا برای خانم هایی که صورت گردی دارند، پیشنهاد نمی شود. این خانم ها اگر از لوازم شینیون مو برای فر کردن موها استفاده می کنند، بهتر است این کار را در پایین موها و نزدیک به گردن، انجام دهند.

مدل مو برای صورت قلبی مردانه

برای متعادل کردن صورت های قلبی مردانه، بهتر است از ریش های پهن استفاده کنید تا چانه باریک به نظر نرسد. مدل موی خیلی کوتاه، برای صورت های قلبی مناسب نیست، چرا که باعث عریض تر نشان دادن پیشانی و باریک نشان دادن چانه می شود.

صورت های مردانه قلبی، نباید موهای پر حجم داشته باشد و بهتر است حجم موها کم باشد. درست برعکس مدل موی مثلثی که باید حجم موها زیاد باشد تا به عرض پیشانی اضافه شود.

مدل مو برای صورت قلبی زنانه

مدل مویی که پهنای پیشانی را کم تر و عرض چانه را بیشتر نشان دهد، برای صورت قلبی زنانه گزینه ی خوبی محسوب می شود. به همین خاطر می توان از فرق کج برای پوشاندن پیشانی استفاده نمود.

حالت دادن به موها و فر کردن آن ها، در قسمت های نزدیک به چانه نیز تا حدی باریک بودن چانه را پوشش می دهد. مدل موهایی که استخوان فک را بپوشاند، برای صورت های قلبی زنان مناسب نیست.

سخن پایانی درباره انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت

انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت مردانه و زنانه به افزایش اعتماد به نفس و جذابیت چهره کمک می کند. برای انتخاب مدل مو، همواره به فرم صورت خود دقت کرده و متناسب با آن مدل مناسب را انتخاب کنید. بنابراین از تغییر چهره ی خود نترسید و ظاهرتان را با اعمال کمی تغییر، جذاب تر کنید.

سوالات متداول کاربران در مورد انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت

مناسب ترین مدل مو برای صورت بزرگ زنانه کدام است؟

مدل موهایی که قاب صورت را بپوشاند، برای صورت های بزرگ زنانه بسیار مناسب است. برای مثال مدل های باب و موهای بلند صاف برای فرم صورت بزرگ گزینه ی مناسبی محسوب می شود، اما مدل های پرحجم که صورت را بزرگ تر نشان می دهند، برای آرایش مو اصلا مناسب نیستند.

گیس بانو
گیس بانو

فروشگاه اینترنتی گیس بانو تجربه خرید محصولات زیبایی اصل و باکیفیت

محصولات آرایشی و بهداشتی

پرفروشترین محصولات

مقالات مرتبط

مدل مو

ارسال دیدگاه

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی